رجالة ايجوث

المعهد العالى للسياحة والفنادق ايجوث
 
دخولالرئيسيةالتسجيل
Send Button
likebox
المواضيع الأخيرة
» كلمات مأثورة للعمرى البطل طالب إيجوث
الجمعة يوليو 12, 2013 9:47 pm من طرف البطل

» معبد الكرنك او معابد الكرنك
الجمعة يوليو 12, 2013 4:15 am من طرف البطل

» آثار الحضارة العربية الإسلامية على أوروبا
الخميس يوليو 11, 2013 4:13 am من طرف البطل

» نظام العدد المصري القديم
الخميس يوليو 11, 2013 4:03 am من طرف البطل

» رمضان كريم وكل عام وأنتم بخير
الثلاثاء يوليو 09, 2013 5:50 pm من طرف البطل

» امتا النتيجه يامحمود
الإثنين مارس 19, 2012 10:26 am من طرف mix coor

» ازاله الموقع
الجمعة يناير 20, 2012 7:31 pm من طرف البطل

» الموقع مش مصدر جذب
الجمعة أغسطس 26, 2011 3:26 pm من طرف mido_crises

» Temple of Queen Hatshepsut, Luxor, Egypt
السبت يوليو 02, 2011 3:47 am من طرف magood012

» برنامج لتعليم اسرار اللغة الهيروغليفية
الأربعاء يونيو 29, 2011 3:47 pm من طرف magood012

» اللغة الهيروغليفية
الأربعاء يونيو 29, 2011 3:46 pm من طرف magood012

» جدول امتحانات الدبلومة 2009/2010
الجمعة يونيو 03, 2011 9:08 pm من طرف ahmedsamad83

» اسئله امتحانات دكتور هشام فهيد
السبت مايو 21, 2011 6:43 pm من طرف ahmedsamad83

» مبارك يكتب خطاب اعتذار للشعب
الثلاثاء مايو 17, 2011 3:09 pm من طرف مؤسس المنتدى

» قبول طلاب الثانوية العامة بالجامعات الخاصة 31 يوليو
الخميس مايو 12, 2011 7:58 pm من طرف adel5977

» الجنس في مصر القديمة
الجمعة يناير 21, 2011 10:02 pm من طرف حمزه الحجاجى

» اسماء ملوك مصر القديمة
الجمعة يناير 21, 2011 9:58 pm من طرف حمزه الحجاجى

» الى الزملاء الأعزاء
السبت يناير 15, 2011 5:12 pm من طرف ahmed nasr

» حياة الفراعنة في النكت
الأحد يناير 09, 2011 11:59 pm من طرف mami.1717

» الى متى انتظار اوراق وملفات دبلومه الارشاد- نداء الى الدكتور: محمود خلف وعميد المعهد
الأحد يناير 09, 2011 8:15 pm من طرف ayman abdel monem

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
محمود شبيب - 3132
 
حمزه الحجاجى - 1003
 
مؤسس المنتدى - 684
 
matar - 428
 
badora - 390
 
البطل - 237
 
بهاء عبد الصبور - 168
 
rqueen00 - 128
 
رنيا التهامى - 121
 
شريف احمد - 116
 
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Digg  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Delicious  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Reddit  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Stumbleupon  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Slashdot  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Yahoo  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Google  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blinklist  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blogmarks  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Technorati  

قم بحفض و مشاطرة الرابط ايجوث على موقع حفض الصفحات

قم بحفض و مشاطرة الرابط رجالة ايجوث على موقع حفض الصفحات

شاطر | 
 

 Amun and Amun-Re

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
محمود شبيب

avatar

رقم الهاتف closed
عدد المساهمات : 3132
النقاط : 7682
السٌّمعَة : -5 العمر : 30
الموقع : اللهم صلي وسلم وبارك علي سيدنا ""محمد"" عليه أفضل الصلاة والسلام

مُساهمةموضوع: Amun and Amun-Re    الجمعة يوليو 09, 2010 4:00 pm

Re
by Taylor Ray Ellison





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

Some assume that Amun (Amen, Amon) was a relatively modern god within the context of ancient Egyptian religion. His worship at Thebes, where the earliest known Temple dedicated to him was located, is only documented from the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] onward.

It is true that he gained most of his prestige after replacing the war god [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] as the principle god of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] during Egypt's [url=http://egoth.rigala.net//ehistory.htm#New Kingdom]New Kingdom[/url], when he was recognized as the "King of Gods". At that time, because of Egypt's influence in the world, he actually became a universal god. In fact, by the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], Amun-Re was even the chief god of the Nubian Kingdom of Napata and by the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], he was regarded as the Egyptian equivalent of Zeus. However, he is actually mentioned in the pyramid text from the Old Kingdom ([ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] - line 558), which show him to be a primeval deity and a symbol of creative force. This text seems to assign great antiquity to his existence.

Amun-Re grew so important spiritually and politically by the time of the New Kingdom that Egypt became something of a Theocracy. At the apex of his worship, Egyptian religion approached monotheism. The other gods became mere symbols of his power, or manifestations of Amun-Re. In essence, he became the one and only supreme deity.

He was one of the eight Heh gods of the Ogdoad of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], where his original consort was Amaunet (Ament). His worship may have originated at Hermopolis, but another possibility was that he functioned early on as a less prominent god at Thebes, where he eventually flourished. The Nubians, however, believed that he originated at Gebel Barkal, located in the modern north of the Sudan.

In the middle of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], with the expulsion of the Hyksos rulers of Egypt, Amun's growth was accelerated due to the vindication of both Egyptian power and Amun-Re as a protector of both the Egyptian state and the Monarchy. At that time, temples were built and dedicated to Amun throughout Egypt, including the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. His importance during this and later periods is evidenced by the grander and extravagance of these temples. They were enlarged and enriched over the centuries by rulers of Egypt who were eager to express their devotion to Amun-Re.

In fact, his growth to that of a national god mirrored the growth of Thebes in importance. This growth was accelerated when [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] took control of the thrown at Thebes, and founded the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. However, the apex of his worship probably occurred during the New Kingdom onward at Thebes, where the important [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] was dedicated to Amun. During the Opet festival, the statue of Amun was conveyed by boat from the temple of Karnak to Luxor in order to celebrate Amun's marriage to Mut in his aspect of Ka-mut-ef (literally, "bull of his mother"). In this capacity, Amun was recognized for his procreative function. Together, Amun and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] conceived their son, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], a moon god, to make of the Thebes Triad.

The sacred animal of Amun was originally the Goose, and like [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], he was sometimes known as the "Great Cackler". Later, Amun was more closely associated with the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], a symbol of fertility. At various times he also sometimes appears as a man with the head of a frog, the head of a uraeus, the head of a crocodile, or as an ape. However, when depicted as a king, he wears the crown of two plumes, a symbol borrowed from [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and often sits on a throne. In this form, he is one of nine deities who compose the company of gods of Amen-Ra. In the Greek period (and somewhat earlier, in order to ascribe many attributes to Amun-Re, he was sometimes depicted in bronze with the bearded head of a man, the body of a beetle with the wings of a hawk, the legs of a man and the toes and claws of a lion. He was further provided with four hands and arms and four wings.



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

The worship surrounding Amun, and later, Amun-Re represented one of ancient Egypt's most complex theologies. In his most mature form, Amun-Re became a hidden, secret god. In fact, his name (Imn), or at lest the name by which the ancient Egyptians called him, means "the hidden one" or "the secret one" (though there has been speculation that his name is derived from the Libyan word for water, aman. However, modern context seems to negate this possibility). In reality, however, and according to mythology, both his name and physical appearance were unknown, thus indicating his unknowable essence.



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

Stated differently, Amun was unknown because he represented absolute holiness, and in this regard, he was different then any other Egyptian deity. So holy was he that he remained independent of the created universe. He was associated with the air as an invisible force, which facilitated his growth as a supreme deity. He was the Egyptian creator deity par excellence, and according to Egyptian myth, was self-created. It was believed that he could regenerate himself by becoming a snake and shedding his skin. At the same time, he remained apart from creation, totally different from it, and fully independent from it.

However, while hidden, the addition to his name of "Re" revealed the god to humanity. Re was the common Egyptian term for the sun, thus making him visible. Hence, Amun-Re combined within himself the two opposites of divinity, the hidden and the revealed. As Amun, he was secret, hidden and mysterious, but as Re, he was visible and revealed. In some respects, this even relates to his association with [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], the Egyptian concept of order and balance, and reflects back upon the ancient Egyptian's concepts of duality.

The secret, or hidden attribute of Amun enabled him to be easily synchronized and associated with other deities. At Thebes, Amun was first identified with Montu, but soon replaced him as the city's protector. His association with Re grew in importance when Amenemhet I moved the capital of Egypt to Itjtawy at the apex of the Nile Delta, where the relationship was probably expedient both theologically and politically. However, this association with Re actually grew as Thebes itself gained importance. Soon, Amun was identified with other gods as well, taking on the names (among others) Amun-Re-Atum, Amun-Re-Montu, Amun-Re-Horakhty and Min-Amun. However, it should be noted that with all of this synchronization, Amun was not absorbed to create a a new god. Instead, there was a unity of divine power with these other gods.



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

Amun-Re was associated with the Egyptian monarchy, and theoretically, rather than threatening the pharaoh's power, the throne was supported by Amun-Re. The ancient theology made Amun-Re the physical father of the king. Hence, the Pharaoh and Amun-Re enjoyed a symbiotic relationship, with the king deriving power from Amun-Re. In return, the king supported the temples and the worship of Amun. In theory, Amun-Re could even take the form of the king in order to impregnate the chief royal wife with the successor to the throne (first documented during the reign of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] during the New Kingdom). Furthermore, according to official state theology during the New Kingdom, Egypt was actually ruled by Amun-Re through the pharaohs, with the god revealing his will through oracles.

In reality, the god did in fact threaten the monarchy, for the cult of Amun-Re became so powerful that its priesthood grew very large and influential, and at one point, priests of the deity actually came to rule Egypt (during the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]). At other times, Amun-Re created difficulties for the king, such as in the case of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], who sought to change the basic structure of Egyptian religion. In this instance, Amun-Re eventually proved more powerful then the king, for though Akhenaten desperately tried to change the nature of Egyptian religion, for such efforts he himself became the scorn of later pharaohs. After Akhenaten's reign, Egyptian religion almost immediately reverted back to its prior form and to the worship of Amun-Re.

References:

TitleAuthorDatePublisherReference Number
Ancient Gods Speak, The: A Guide to Egyptian ReligionRedford, Donald B.2002Oxford University PressISBN 0-19-515401-0
Atlas of Ancient EgyptBaines, John; Malek, Jaromir1980Les Livres De FranceNone Stated
Egyptian ReligionMorenz, Siegfried1973Cornell University PressISBN 0-8014-8029-9
Gods of the Egyptians, The (Studies in Egyptian Mythology)Budge, E. A. Wallis1969Dover Publications, Inc.ISBN 486-22056-7
History of Ancient Egypt, AGrimal, Nicolas1988BlackwellNone Stated
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]Shaw, Ian2000Oxford University PressISBN 0-19-815034-2
Oxford Illustrated History of Christianity, TheMcManners, John1992Oxford University PressISBN 0-19-285259-0
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]2001Friedman/FairfaxISBN 1-5866-3295-7
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://egoth.rigala.ne
 
Amun and Amun-Re
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
رجالة ايجوث :: الارشاد السياحى :: قسم الارشاد السياحى العام-
انتقل الى: